אתה יהודי מאמין?

אתה בוודאי ‘מאמין’, אבל האם בטוח גם ‘יהודי מאמין’.

בשביל להאמין שה’ ברא את העולם – צריך להיות אדם נורמלי וישר. בשביל להאמין שהוא מנהיג את העולם – צריך להיות ‘אדם מאמין’, ובשביל להאמין שאתה מרכז העולם – צריך להיות ‘יהודי מאמין’.

***

כל אחד רוצה לחיות חיים בעלי תוכן, וכמעט כל אחד גם מבין ש’תוכן’ מוכרח להיות תוכן פנימי ומהותי, ולא חיצוני וריקני. אבל באותה נשימה – כמעט כולם משוכנעים שזה בלתי אפשרי, או נחלת יחידים בלבד.

לחיות חיים בעלי משמעות, ובעלי תוכן פנימי – מצריך לכאורה מאמץ. זה דורש התגברות והימנעות מהרבה דברים שקשה להימנע מהם, ודורש מגוון רחב של פעולות שלא קל לעשותם.

רק הרשימה הבסיסית של: שמירת שבת, כשרות, לשון הרע, שמירת הקדושה, ציצית ותפילין, שלש תפילות – דורש מאמץ לא פשוט. וזה הרי אפילו לא ‘התחלה’. אם ניכנס לעבודת הלב והמחשבה: אהבה, יראה, דבקות וכיוצא – מדובר במשהו שבשום אופן אינו נחלת הכלל.

***

אז זהו שלא. 

זה לא משנה ‘מה’ ו’כמה’ אתה עושה – אלא ‘למה’ אתה עושה.

המוכנות שלך להשקיע כלל אינה תלויה במאמץ הפיזי או הנפשי שנדרש ממך, אלא רק בגודל המטרה העומדת מולך, ובחשיבות היעד אליו אתה חותר. אם זהו יעד שאתה מאמין בו שהוא כדאי ושזה אפשרי – אתה תסכים לכל מאמץ, וכלל לא תרגיש שזה קשה. אך אם אינך מאמין בזה, או שאינך מאמין שזה אפשרי – גם המאמץ הקטן ביותר, ייחשב כקושי בלתי אפשרי.

ולכן, כל עוד אתה חושב ש’עבודת השם’ ו’תוכן רוחני’ דורש הרים וגבעות – אין סיכוי שתגיע לזה, ולו מהסיבה שגם את הצעד הראשון לא תעשה, ואפילו אם כן, אז מתוך הכרח ובחוסר חשק. אך אם תבין שמדובר במטרה קרובה מאד, וברת השגה יותר מכל דבר אחר – אין סיכוי שלא תנסה, ואם תנסה – אין סיכוי שלא תגיע.

***

הדבר היחיד שזה דורש – הוא אמונה בעצמך.

אם תאמין שיש מי שמתעניין בכל מחשבה טובה ובכל תנועה טובה שלך, פשוט משום שהוא נהנה מזה, וכל תנועה כזאת פועלת מידית ובמזומן – יהיה לך חשק לעשות הרבה מחשבות ותנועות כאלו. וגם לא תצטרך לעשות ‘הרבה’ כאלו, אלא כל אחד מהם יהיה בשבילך עולם מלא, שתוכל להתענג ממנו.

מילה אחת של תורה, מחשבה אחת של אמונה, התגברות אחת על תאוה אסורה – זה כל מה שצריך. בתנאי אחד – שתאמין בזה!!!

‘מקוצר רוח ומעבודה קשה’ – למה אתה חושב שצריך ‘עבודה קשה’? כי יש לך ‘קוצר רוח’ – אמונה קצרה וקטנה. לא בהשם חלילה, אלא בעצמך!… (ליקוטי מוהר”ן תניינא פו)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה