בס"ד – החיזוק היומי – קצר ולעניין # 30
מה הדבר הכי חשוב?
הראש כמובן. אם יש לך ראש – אתה קיים, ואתה מתפקד. אם אין לך ראש – אתה לא כאן.
***
אבל יש משהו יותר חשוב מהראש, בגלל שהוא נמצא 'מעליו'.
אינני יודע איך קוראים לזה, ואיך זה נראה, אבל כששותים יין – נמצאים שם. היין מרים אותנו 'מעל' הראש, ומשם אנו מסתכלים על הראש 'מלמעלה'…
וזה חשוב מאד. כי ה'ראש' חושב שהוא בעל הבית. הוא יודע שאתה צריך אותו ולא יכול בלעדיו, ולכן, הוא לוקח עליך 'בעלות'.
אז בדרך כלל זה טוב. חשוב מאד שיש בעל הבית, שלוקח אחריות על הכל – הוא בודק מה קורה בכל השטח, מחשב כל הזמן מה צריך לעשות, ודואג שהכל ייעשה על הצד היותר טוב. לפעמים הוא צריך לעורר על ליקויים, ולדרוש את תיקונם, ולפעמים אפילו צריך להעניש. עד כאן הכל טוב ויפה.
אבל לפעמים הוא פשוט 'חונק'. הוא דואג להזכיר לך כל הזמן מה אתה צריך לעשות, מה עוד לא סידרת, ומה עוד לא תיקנת. ואתה מרגיש שהוא כבר 'עולה על העצבים', ולא נותן לך אויר לנשימה. באותו רגע הוא הפוך מ'בעל הבית' ל'אדון', ואתה הופך מ'חוסה בצלו' ל'עבד נרצע', וזה כבר לא טוב ולא יפה, ובכלל לא נחמד.
ולכן, חשוב מאד לדעת, שיש 'חלון' דרכו אתה עולה יותר גבוה ממנו, ומסתכל עליו מלמעלה… משם אתה כבר לא 'מקבל פקודות', אלא מחייך אליו ואומר לו 'הי, מה שלומך?'…
***
אז זהו, שזה לא בדיוק כך.
'זכה נעשה ראש, לא זכה נעשה רש'. היין מכיל בתוכו שתי אפשרויות סותרות. יכול להיות שאם תשתה אותו – תעלה 'מעל' הראש, אבל גם יכול להיות שתרד 'מתחת' לרגליים… ואז, לא רק 'בעל הבית' יהיה מעליך, אלא כל עובר ושב ידרוך עליך, ואתה תאבד את כל המציאות שלך לגמרי.
ולכן, אנחנו מצווים שלא להתעסק עם הדבר הזה. לא לוקחים סיכונים מיותרים, ולא שותים יין. כך אתה יודע איפה אתה נמצא, ולא מוצא את עצמך זרוק ונרמס. זה אמנם מצריך התמודדות יומיומית, להיות תחת מרותו של 'הראש', ולא תמיד זה קל – אבל זה יותר קל מאשר להיות נרקומן, שאין לו 'ראש' אבל גם אין לו חיים.
אבל פעם בשנה – יש לנו את ההזדמנות. לא רק ש'מותר' לנו לעשות את הצעד הזה, אלא אנו 'חייבים' לעשות אותו. כי אם לא נגלה את האמת על 'הראש' לפחות פעם בשנה – זה כבר יהיה בלתי נסבל. בפורים אנו שותים יין, ועולים 'מעל' הראש. לאחר מכן, כשהוא לוקח שליטה יותר מדי – אנו מזכירים לו שפעם אחת הוא היה 'למטה' ואנחנו 'למעלה', אז קצת פרופורציה…
***
ומה עם הסכנה?
בפורים אין סכנה. כי בין אם תהיה 'ראש' ובין אם תהיה 'רש' – התוצאה תהיה שווה. כי זה בדיוק המסר אותו אנו נדרשים להעביר אל אותו 'ראש':
אל לך לחשוב, שלפי רמת 'התפקוד' שלנו, כך רמת האהבה של השם אלינו. לא ולא. בין כשיש 'ראש', ובין כשאין 'ראש' – מעל הראש או מתחת הרגליים, נקיים או מלוכלכים, נורמליים או משוגעים – הוא אוהב אותנו אותו דבר.
אם הבנת את זה – אתה יכול להתחיל לדבר, ואני אשתדל לשמוע… אם לא – אני לא רוצה לשמוע אותך יותר.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!